Ogłoszenia i komunikaty - Gmina Lubsko
ˆ

Ogłoszenia i komunikaty

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Informacja dla rolników

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-08-08 14:05:03

Akapit nr 1 - brak tytułu

Burmistrz Lubska przypomina, że w okresie od 1 sierpnia do 31 sierpnia br. trwa nabór wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
Każdy rolnik, który nie wykorzystał w całości przysługującego mu zwrotu w pierwszym półroczu albo nie wykorzystał go wcale, a zamierza odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej powinien we wskazanym wyżej terminie złożyć wniosek do Burmistrza Lubska wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2018 r. do 31 lipca 2018 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2018r.  
Roczny limit zwrotu podatku akcyzowego w 2018r. wynosi 86,00 zł x ilość ha użytków rolnych.
Pieniądze wypłacane będą w terminie od 1 do 31 października 2018 r. gotówką w kasie Urzędu, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku, przy czym wypłata następuje z chwilą przekazania kwoty dotacji przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. 
 
Wzór wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
https://www.gov.pl/documents/912055/913531/wz%C3%B3r+wniosku+akcyza.pdf

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko
Osoba, która wytworzyla informację: J. Wiśniewska Data wytworzenia informacji: 2018-08-08 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: J. Wiśniewska Data wprowadzenia do BIP 2018-08-08 14:05:03
Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska Data udostępnienia informacji: 2018-08-08 14:08:01
Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska Data ostatniej zmiany: 2018-08-08 14:08:01
Artykuł był wyświetlony: 369 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Informacja dla przedsiębiorców

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-05-17 14:12:09

Akapit nr 1 - brak tytułu

Zgodnie z art. 61 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw, w przypadku gdy wpis przedsiębiorcy w CEIDG nie zawiera numeru  PESEL, a przedsiębiorca nie uzupełni go w terminie 2 lat od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy (tj. do dnia 19 maja 2018 r.), wpis zostanie wykreślony z CEIDG.
Realizacja ww. przepisu będzie dotyczyła tylko określonej liczby przypadków i zostanie przeprowadzona etapami a zatem w dniu, wbrew doniesieniem medialnym, nie zostaną wykreślony "setki tysięcy" przedsiębiorców. Wykreśleniu będą podlegać te wpisy, które nie umożliwiają identyfikacji przedsiębiorcy. Są to wpisy powstałe kilkanaście lat temu i więcej. Nierzadko zawierają szczątkowe dane (np. tylko imię i nazwisko). Wpisy te od lat są nieaktywne, nie dokonywano w nich żadnej modyfikacji.
Ministerstwo dokonało rzetelnej analizy wpisów, które będą podlegać wykreśleniu z CEIDG ze względu na brak numeru PESEL we wpisie. Dane zostały zweryfikowane w rejestrach publicznych, w tym bazie Ministerstwa Finansów i Głównego Urzędu Statystycznego, tak by nie doprowadzić do wykreślenia przedsiębiorców faktycznie wykonujących działalności gospodarczej, a nieposiadających numeru PESEL. W ten sposób zweryfikowano ok. 13 000 takich wpisów w CEIDG. Zatem wszędzie tam, gdzie było to możliwe, Ministerstwo dokonało zmian bez konieczności angażowania przedsiębiorców.
Wszyscy przedsiębiorcy, którzy zarejestrowali działalność po 1 stycznia 2012 r. lub dokonali od tego czasu jakichkolwiek zmian w swoim wpisie, posiadają w bazie numer PESEL. System informatyczny CEIDG nie dopuszcza do wprowadzania zmian we wpisie przedsiębiorcy bez numeru PESEL. Zatem jeśli przedsiębiorca od 2012 r. dokonywał jakiejkolwiek zmiany w swoim wpisie w CEIDG (rejestrował się, dodawał kod PKD, zmieniał adres, zawieszał działalność), to jego wpis musi zawierać numer PESEL.
Mimo licznych telefonów do Ministerstwa nie zgłosiła się ani jedna osoba, która nie miałaby numeru PESEL.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko
Osoba, która wytworzyla informację: S. Urban Data wytworzenia informacji: 2018-05-17 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: S. Urban Data wprowadzenia do BIP 2018-05-17 14:12:09
Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska Data udostępnienia informacji: 2018-05-17 14:12:13
Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska Data ostatniej zmiany: 2018-05-17 14:12:12
Artykuł był wyświetlony: 4378 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Informacja o podstawowej kwocie dotacji oraz statystycznej liczbie uczniów

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-05-15 14:22:54

Akapit nr 1 - brak tytułu

Na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 2203)
w związku z art. 12 ust. 1:
  1. Podstawowa kwota dotacji na rok 2018 dla przedszkoli obliczona na dzień 31.03.2018 r.   wynosi 12 109,37 (1 009,11 miesięcznie);
  2. Statystyczna liczba dzieci (wg SIO na dzień 30 września 2017 r.) w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Lubsko pomniejszona o statystyczną liczbę dzieci niepełnosprawnych w tych przedszkolach, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wynosi 336;
  3. Podstawowa kwota dotacji na rok 2018 dla oddziału przedszkolnego obliczona na dzień 31.03.2018 r. wynosi 4 877,74 (406,48 miesięcznie);
  4. Statystyczna liczba dzieci (wg SIO na dzień 30 września 2017 r.) w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Lubsko pomniejszona o statystyczną liczbę dzieci niepełnosprawnych w tych przedszkolach, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wynosi 157;
  5. Podstawowa kwota subwencji na ucznia wynosi:
Finansowy standard A podziału subwencji
5 409,1141000000
Wskaźnik korygujący Di
1,0291365129
Zadania szkolne
1,0000000000
Podstawowa kwota subwencji
5 566,7168227522
 
 
Aktualizacja podstawowej kwoty dotacji następuje:
1)      w miesiącu roku budżetowego następującym po miesiącu, w którym upłynęło 30 dni od dnia ogłoszenia ustawy budżetowej na rok budżetowy;
2)      w październiku roku budżetowego.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko
Osoba, która wytworzyla informację: A. Piasecka Data wytworzenia informacji: 2018-05-15 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: A. Piasecka Data wprowadzenia do BIP 2018-05-15 14:22:54
Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska Data udostępnienia informacji: 2018-05-15 14:22:58
Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska Data ostatniej zmiany: 2018-05-15 14:22:58
Artykuł był wyświetlony: 4506 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Szacowanie szkód łowieckich

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-04-13 11:30:58

Akapit nr 1 - brak tytułu

W związku z wejściem w życie z dniem 1 kwietnia 2018r. ustawy o zmianie ustawy – Prawo łowieckie oraz niektórych innych ustaw z dnia 22  marca 2018r. oraz interpretacją Ministerstwa Środowiska nowych przepisów dotyczących szacowania szkód łowieckich, zgodnie z art. 46, pkt 3 wnioski o szacowanie szkód w uprawach i płodach rolnych, właściciel albo posiadacz gruntów rolnych składa do organu wykonawczego gminy właściwej ze względu na miejsce wystąpienia szkody.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko
Osoba, która wytworzyla informację: A. Krugiełka Data wytworzenia informacji: 2018-04-13 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: A. Krugiełka Data wprowadzenia do BIP 2018-04-13 11:30:58
Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska Data udostępnienia informacji: 2018-04-13 11:31:53
Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska Data ostatniej zmiany: 2018-04-13 11:31:53
Artykuł był wyświetlony: 6173 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uzupełniające wybory ławników

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-04-12 12:45:55

Akapit nr 1 - brak tytułu

Prezes Sądu Okręgowego w Zielonej Górze zgłosił konieczność dokonania uzupełniających wyborów 4 ławników na kadencję 2016-2019 orzekających w sprawach cywilnych i karnych Sądu Okręgowego w Zielonej Górze.
Szczegóły w załączniku.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko
Osoba, która wytworzyla informację: H. Dybka Data wytworzenia informacji: 2018-04-12 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: H. Dybka Data wprowadzenia do BIP 2018-04-12 12:45:55
Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska Data udostępnienia informacji: 2018-04-12 12:46:45
Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska Data ostatniej zmiany: 2018-04-12 12:46:45
Artykuł był wyświetlony: 6160 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Apel do hodowców trzody chlewnej

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-04-03 11:35:18

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko
Osoba, która wytworzyla informację: M. Słowińska Data wytworzenia informacji: 2018-04-03 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: M. Słowińska Data wprowadzenia do BIP 2018-04-03 11:35:18
Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska Data udostępnienia informacji: 2018-04-03 11:35:46
Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska Data ostatniej zmiany: 2018-04-09 11:44:13
Artykuł był wyświetlony: 6458 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Dzień przyjęć interesantów - zmiana!

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-03-21 08:51:42

Akapit nr 1 - brak tytułu

W związku ze zmianą ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.), która obliguje organ samorządowy do umożliwienia złożenia skarg i wniosków w dogodnych dla mieszkańców godzinach, od dnia 26 marca 2018 r. Burmistrz Lubska będzie przyjmował interesantów w każdy poniedziałek od godz. 12.00 do godz. 17.00.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko
Osoba, która wytworzyla informację: J. Marcinów Data wytworzenia informacji: 2018-03-21 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: J. Marcinów Data wprowadzenia do BIP 2018-03-21 08:51:42
Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska Data udostępnienia informacji: 2018-03-21 08:51:46
Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska Data ostatniej zmiany: 2018-03-21 08:51:46
Artykuł był wyświetlony: 5639 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Wykaz urzędowych lekarzy weterynarii

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-03-02 13:20:53

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko
Osoba, która wytworzyla informację: M. Słowińska Data wytworzenia informacji: 2018-03-02 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: M. Słowińska Data wprowadzenia do BIP 2018-03-02 13:20:53
Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska Data udostępnienia informacji: 2018-03-02 13:21:15
Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska Data ostatniej zmiany: 2018-03-02 13:21:15
Artykuł był wyświetlony: 6089 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nabór kandydatów na opiekunów prawnych

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-03-01 11:13:09

Akapit nr 1 - brak tytułu

OGŁOSZENIE O NABORZE KANDYDATÓW NA OPIEKUNÓW PRAWNYCH DLA OSÓB CAŁKOWICIE BĄDŹ CZĘŚCIOWO UBEZWŁASNOWOLNIONYCH
 
Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubsku przyjmuje zgłoszenia kandydatów na opiekunów prawnych dla osób całkowicie bądź częściowo ubezwłasnowolnionych. Nabór ma charakter ciągły.
Uwaga: Pełnienie funkcji opiekuna prawnego osoby częściowo lub całkowicie ubezwłasnowolnionej nie wiąże się z zatrudnieniem w Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubsku.
 
Zakres podstawowych zadań:
Sprawowanie pieczy nad osobą i majątkiem ubezwłasnowolnionego, a także reprezentacja w dokonywaniu czynności prawnych i składaniu oświadczeń woli.
 
O ostatecznym zakwalifikowaniu kandydata na opiekuna prawnego decyduje Sąd.
Zgodnie z art. 162 § 1 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekuńczy Sąd opiekuńczy może przyznać opiekunowi za sprawowanie opieki na jego żądanie stosowne wynagrodzenie okresowe albo wynagrodzenie jednorazowe w dniu ustania opieki lub zwolnienia go od niej.
 
Wymagania warunkujące dopuszczenia do udziału w naborze:
  • posiadanie obywatelstwa polskiego,
  • pełna zdolność do czynności prawnych,
  • korzystanie z pełni praw publicznych,
  • stan zdrowia pozwalający na pełnienie funkcji określonej w ogłoszeniu,
  • niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie,
  • nie być pozbawionym władzy rodzicielskiej,
  • nie poszlakowana opinia,
  • wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
 
Wymagane dokumenty:
Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na pełnienie funkcji opiekuna prawnego.
 
UWAGA!
Oświadczenie musi być podpisane własnoręcznie.
 
Zgłoszenia kandydatów na opiekunów prawnych przyjmowane są wyłącznie osobiście lub za pośrednictwem poczty:
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubsku
68-300 Lubsko, ul. 3 Maja 1
w zamkniętej kopercie z dopiskiem  „Kandydat na opiekuna prawnego”
 
Kierownik MGOPS W Lubsku przewiduje możliwość rozmowy wstępnej przed przyjęciem kandydata na opiekuna prawnego.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko
Osoba, która wytworzyla informację: M. Szudrawska - MGOPS Data wytworzenia informacji: 2018-03-01 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: M. Szudrawska - MGOPS Data wprowadzenia do BIP 2018-03-01 11:13:09
Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska Data udostępnienia informacji: 2018-03-01 11:13:13
Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska Data ostatniej zmiany: 2018-03-01 11:13:13
Artykuł był wyświetlony: 4840 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Rekrutacja do szkół i przedszkoli 2018/2019

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2018-01-31 15:00:24

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Gmina Lubsko
Osoba, która wytworzyla informację: M. Szaja Data wytworzenia informacji: 2018-01-31 00:00:00
Osoba, która odpowiada za treść: M. Szaja Data wprowadzenia do BIP 2018-01-31 15:00:24
Wprowadził informację do BIP: Anna Kalinowska Data udostępnienia informacji: 2018-01-31 15:04:56
Osoba, która zmieniła informację: Anna Kalinowska Data ostatniej zmiany: 2018-01-31 15:04:56
Artykuł był wyświetlony: 5362 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji

ˆ

Nagłówek strony

  • BIP
  • Godło RP
herb

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Lubsku
ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu